Waar ben je naar op zoek?

Aflevering 1 - Haaglanden Medisch Centrum

Auteur: Bram Holthausen

Terug naar overzicht

3 januari 2022

Afgelopen zondag was het zover. Na een lange periode van voorbereiden, filmen en editen was afgelopen zondag om 12:00 op RTL 7 en om 17:00 op RTL Z de eerste aflevering van How To Get Noticed te zien. Hieronder lees je de korte samenvatting van deze eerste uitzending. 

Innoveren in HR en Recruitment is geen thema waar veel organisaties doorlopend mee bezig zijn. Terwijl “human capital” nog nooit zo belangrijk was als in deze arbeidsmarkt. En over personeelstekort in de zorg hoeven we geen heel verhaal te schrijven, dat is inmiddels wel bekend. 

Aflevering 1 van How to get noticed draait om Haagland Medisch Centrum. Nadia Gopal riep de hulp van Arjan en Nigaio in, omdat ze graag willen innoveren op gebied van HR en Recruitment. Dit deed ze met name om de jongere doelgroepen beter te kunnen bereiken in de regio van de drie ziekenhuizen die bij HMC horen.

Arjan schakelde deze aflevering Marcel van de Meer in als expert (specialist in training voor sourcing en expert bij Kiqit). Marcel moest stevig buiten de lijntjes kleuren voor een goede aanvalsplan.

Nigaio ging op bezoek bij Marc Lammers (hockeycoach) hier hadden de heren een goed gesprek over “selectie”. En hij had expert Patrick Boonstra (recruitment business architect en expert bij Kiqit) aan zijn zijde.

Arjan’s strategie heet: Anders kijken naar arbeid. Nigaio’s plan heet: De Voorpost. Arjan en Nigaio pitchten beide strategieën aan Nadia en diverse collega’s.

Bekijk hier de hele aflevering om te zien wat beiden plannen inhouden, of er echt geinnoveerd wordt in HR en Recruitment en wie er uiteindelijk gewonnen heeft!

Ook kun je de uitgebreide sheets downloaden die Arjan en Nigaio in de pitch gebruikt hebben bij HMC (op beeld zie je slecht enkele sheets voorbij komen van een veel groter geheel).

 

Auteur: Bram Holthausen

Terug naar overzicht

Nieuwsgierig geworden?

Ben je benieuwd of wij ook iets voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op of bekijk onze corporate website!