03-01-2022
13 februari 2022
In aflevering nummer 7, gaan we voor T-Mobile opzoek naar schaars talent.
Zelfs als je een powerbrand bent als T-Mobile, krijg je te maken met schaars talent. Soms is je doelgroep er wel, maar is de vraag in de regio simpelweg zo groot dat jouw talent ineens ook schaars wordt.
Aflevering 7 draait om telecomprovider T-Mobile. Martijn Smit werkt als talent acquisition lead bij deze magenta club en verwelkomde Nigaio en Arjan in Den Haag om in gesprek te gaan met de customer service afdeling. Hoe gaat we deze afdeling nu uitbreiden de komende jaren? Het vraagstuk is ook nog eens verdeeld over de locaties Den Haag en Arnhem.
Arjan’s expert was Geert-Jan Waasdorp, founder en CEO van De Intelligence Group. De partij die met marktdata kansen inzichtelijk maakt. Door de focus op de juiste data te leggen maak je andere beslissingen in je strategische keuzes.
Nigaio vloog salesexpert Richard van Kray in. Spreker, trainer en auteur in sales. Samen kijken naar succesvolle sales kan natuurlijk ook een manier zijn om deze doelgroep te interesseren.
Nigaio’s strategie was lokale zichtbaarheid, zijn plan liet zien dat Magenta prima mobiel kan zijn.
Arjan strategie heet BO Unlimited. Hij koos ervoor om het probleem op te lossen door te starten met inzoomen op het leraren tekort.
Bekijk hier de hele aflevering om te zien wat beiden plannen inhouden, hoe je nu dat schaars talent weet te werven en wie er uiteindelijk gewonnen heeft!
Ook kun je de uitgebreide sheets downloaden die Arjan en Nigaio in de pitch gebruikt hebben bij T-Mobile (op beeld zie je slecht enkele sheets voorbij komen van een veel groter geheel).