03-01-2022
20 februari 2022
In onze laatste aflevering, aflevering 8, bij Ballast Nedam gaan we in op divers en inclusief werven.
Stel je bent een grote technische bouwonderneming. Hoe zet je dat nog meer focus op de werving van vrouwen binnen je white collar en managementfuncties?
Aflevering acht draait om Ballast Nedam. Ballast Nedam is een Nederlands bouw- en ontwikkelbedrijf met internationale invloeden. Hun doel is het bouwen van een veilige en duurzame leefomgeving waarbij gezondheid, comfort en welzijn kenmerkend zijn.
René van Moerenhout is manager Recruitment bij Ballast Nedam. Ze vroeg de hulp van Arjan en Nigaio voor dit pittige vraagstuk, hoe kunnen wij bij Ballast Nedam nog meer vrouwen werven voor white collar functies en managementrollen.
Arjan vloog expert Bas Westland in. Bas is een allround recruitment icoon in Nederland. Founder en managing partner van e-people, spreker en dagvoorzitter bij Emerce Recruitment en bekend van diverse andere platformen.
Nigaio ging in gesprek met Sharita Boon, commercieel directeur van DPG recruitment en met Carmen Breeveld, Auteur en zakenvrouw van het jaar.
Arjan’s strategie heet het Houten Plafond, een gerichte variant op het glazen plafond. Zijn plan is om Ballast Nedam niet alleen haar eigen issues op te laten lossen, maar om direct trendsetter te laten zijn.
Nigaio presenteerde zijn meest radicale plan van het gehele seizoen, genaamd vrouwen aan de macht. Heel anders kijken naar je crew en wat pr pakken.
Bekijk hier de hele aflevering om te zien of Arjan en Nigaio ook maar iets van vrouwen begrijpen en wie er uiteindelijk gewonnen heeft!
Ook kun je de uitgebreide sheets downloaden die Arjan en Nigaio in de pitch gebruikt hebben bij Ballast Nedam (op beeld zie je slecht enkele sheets voorbij komen van een veel groter geheel).